Son anketler,adaylar,2011,,anket sonuçları,il il milletvekilleri,aday isimleri,Son anketler,seçim sonuçları

4 Şubat 2010 Perşembe

Arınç'a göre AK Parti'nin alacağı oy

NTV'de Murat Akgün'ün konuğu olan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın anket sonuçlarını doğru okumadığını söyledi. Ak Parti'nin üç anket şirketine her ay araştırma yaptırdığını belirten Arınç, Baykal'ın yüzde 25 oranındaki "kararsızların"
dağıtılmamış haliyle elde edilen sonuçları açıkladığını belirtti. Arınç kendi gözlemleri sonucunda AK Parti'nin oylarının yüzde 40'ların altına düşmeyeceğini ifade etti.

Arınç, “Bir araştırmanız var mı? Partinin oy oranının ne olduğu, nereye gittiğine dair böyle bir sonucu paylaşacak durumda mısınız?” şeklindeki soruya şöyle cevap verdi:

"Bir kısmı bize doğrudan geliyor, biz kısmını biz yaptırıyoruz. Doğrudan gelenler AK Parti ile hiçbir bağlantısı olmayanlar. Sadece bilgilendirme amacıyla gelenler. Mesela Andy-Ar gelmişti en son. En başarılı baklanlar içerisinde ikinci sırada ben görünüyorum. Belki o yüzden gönderdiler. Yüzde 38 görünüyordu. Bizim doğrudan çalıştığımız üç tane anket şirketinin her ya yaptığı çalışmalarımız var. Orada yüzde 40’lar civarında görünüyordu. Sayın Baykal’ı sevindiren bir anket, kim tarafından, nasıl yapıldı bilmiyorum ama kendisi hiçbir anket çalışması yaptırmadığı için bir anketin nasıl okunması gerektiğini de bilmiyor.

“Yarın seçim olsa hangi partiye oy verirsiniz?” dendiğinde çıkan bir çıplak sonuç vardır. Bir de kararsızlar dağıtıldıktan sonra eklenen sonuçlar vardır. Genelde kararsız görünenler yüzde 20-25’dir. Oradaki tablo, eski oy oranları ve genel temayüller içersinden partilere dağıtılır. Bunların hiç birisinde Ak Parti’nin oyunu yüzde 38’den aşağıda göstermiyor. Yüzde 26 falan demişti. Yüzde 20’lerle ile yüzde 30’lar arasında değişiyor demişti. Kararsızlar dağıtılmadan yapılan ve spekülatif amaçlı yapılan anketler vardır. Bunların hepsi bir seçim yapıldığında ne kadar perişan olduklarını hepimiz biliyoruz. Ama biz halkın içindeyiz. Ben sürekli Türkiye içerisinde konferanslara, halk içinde çalışmalara gidiyorum. Bazen kongreler gidiyorum. Buralarda gördüğümüz ilgi ve AK Parti’ye olan bağlılığa göre ben AK Parti’nin oylarını yüzde 40’ların altında görmüyorum

Hiç yorum yok:

Etiketler

sayaa

yükleme oyunları seçim sonuçları
 
sayfa_f1d9fabdd31b3d2d.html