Son anketler,adaylar,2011,,anket sonuçları,il il milletvekilleri,aday isimleri,Son anketler,seçim sonuçları

10 Şubat 2009 Salı

küçükçekmecenin gözle görülür değişimi /5 yılda)

Yurdun demir ağlarla örüldüğü günler geride kaldı. Havadan, karadan, denizden ulaşımın sıkıntı ve sıkıntıya bağlı çözüm ihtiyacı kapsamında had safhaya eriştiği bir panorama var karşımızda. İletişim bile sınırsız olduysa, ulaşım neden kısıtlamalara maruz kalsın ki? Son beş yıllık süreçte geçirdiği kentsel dönüşümü, sosyal güdümüyle pekiştiren Küçükçekmece’nin ulaşım alanındaki yatırımlarına kısaca bir göz atalım.

313 PROJEYİ SAYMAK KAÇ SAAT SÜRER?

196’sı tamamlanıp, Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın katıldığı görkemli bir törenle hizmete sokulan toplamda 313 proje. Vizyonunu “360 derece belediyecilik” olarak saptayan Küçükçekmece Belediyesi, bu yaklaşımını “insanı ilgilendiren her alanda yerel yönetim olarak katkıda bulunmak” şeklinde özetliyor.

Nüfuz alanı geniş bir yerleşim merkezi Küçükçekmece, ölçü bazen sorun olabiliyor. Geniş bir coğrafya daha fazla insan, daha fazla yerleşim birimi ve paralelinde daha fazla sorun demek.

Ancak bu fazlalıkların hepsini alt alta toplayınca “ulaşım” paydasının ortak kaldığını görmek de zor değil. Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay da bu gerçeği erken fark edenlerden.

Yakın bir geçmişe kadar İstanbul’un arka tarafları olarak niteleyebileceğimiz Halkalı Gümrük Yolu, sadece işi düşenlerin bildiği bir güzergâhtır. Aynı zamanda geniş bir yerleşke olan bu bölgede ikamet eden, her sabah okuluna, işine giden binlerce vatandaşımız var. Gelgelelim bu yol aynı zamanda tırların geçiş destinasyonu.

Zaten bozuk olan yol, tır trafiği yüzünden “ulaştıramamak” gibi bir sorunla muzdaripti. 3x3’lük diye tabir edilen -bir nevi uçak pisti de diyebiliriz- 30 metre genişliğinde revize edilen yeni Gümrük Yolu hizmete giriyor. Giriyor dediysek, uzun ve zahmetli çalışmaların ardından yaşanıyor bu gelişme. Zor coğrafyalarda başarı bayrağını dalgalandırmak da meşakkatli bir iştir çünkü.

Göl kenarından Gümrük Yolu’na olan ulaşımı rahatlatmak için de Fevzi Çakmak Mahallesi Huzur-Reşadiye Yolu’nu hizmete girmesiyle yan yollar, kavşaklar ve üst geçitlerden oluşan toplam 12 yatırım daha hizmete açılmış. Bunun anlamı ise Halkalı Gümrük Yolu’nun sadece üç dakikalık bir sürede kentin ana arterlerine �Basın Express Yolu ve Tem Otoyolu- bağlanması anlamına geliyor.

YOLLAR GİDE GİDE, ÖMÜR YANA YANA BİTER

Son beş yıl içinde 14 dev ulaşım yatırımının vatandaşla buluştuğu Küçükçekmece’de inşa edilen yolların uzunluğu da toplam kırk kilometre.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve TOKİ’nin işbirliği ve Küçükçekmece Belediyesi’nin katkılarıyla hayata geçirilen projelerle Güneşli Kavşağı ile Halkalı Gümrük Yolu arasında sağlanacak rahatlama, ilçenin trafik rejimini değiştirmekle kalmayacak, başta Sefaköy merkezi olmak üzere Küçükçekmece’nin tüm mahallelerine de rahat bir nefes aldıracak.

Tem Otoyolu’nun kuzeyindeki yerleşkeler başta olmak üzere Güneşli Meydanı, Halkalı kavşağı, Konutbirlik önünden Yarımburgaz ve Altınşehir’e kadar uzanan rotada, Küçükçekmece ilçesi yepyeni bir ulaşım ağına kavuşmuş durumda.

Küçükçekmece’ye Cumhuriyet tarihi boyunca yapılan toplam yatırımın her alanda en az beş katının son beş yıl içinde gerçekleştirilmesi de başarılı bir yerel yönetimin parlak bilânçosu mu?


Yoksa Aziz Yeniay yönetiminin ilçede ulaşıma yaptığı yatırımlar zaten bilânçonun parlayan yüzü mü?

Cevap o yolları kullanarak her sabah yeni ufuklara yönelenlerde diyelim o halde

Hiç yorum yok:

Etiketler

sayaa

yükleme oyunları seçim sonuçları
 
sayfa_f1d9fabdd31b3d2d.html